Suomen maankäyttösektori muuttui ensimmäistä kertaa kasvihuonekaasujen nettopäästölähteeksi – lisääntyneet hakkuut ovat pienentäneet metsien hiilinielua
Suomen maankäyttösektori on muuttunut ensimmäistä kertaa kasvihuonekaasujen nettopäästölähteeksi viime vuonna, arvioi Tilastokeskuksen tänään julkaisema kasvihuonepäästöjen pikaennakko. Syynä ovat ennen kaikkea metsien lisääntyneet hakkuut ja sitä kautta pienentyneet hiilinielut.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.