Siimahäntiä on havaittu viime aikoina esimerkiksi Pietarsaaressa, Jyväskylässä, Oulussa, Kouvolassa ja Tampereella.
Rottien määrä Suomen kaupungeissa on lisääntynyt koronapandemian aikana. Helsingin Sanomien haastattelema tuholaistorjuja Janne Pietiläinen uskoo, että ongelma johtuu siitä, että kun ihmiset oleilevat enemmän kotona, jätteiden määrä on jätekatoksissa ja viemäreissä kasvanut.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.