Esitys: Maksuhäiriömerkinnät poistuisivat kuukauden kuluttua maksun suorittamisesta – nyt raja kolme vuotta
Oikeusministeriössä on valmistunut esitys, jonka mukaan maksuhäiriö poistuisi kuukauden kuluttua siitä, kun velallinen on suorittanut merkinnän perusteena olleen maksun. Nyt maksuhäiriömerkintä säilyy luottotietorekisterissä tyypillisesti kolme vuotta.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.