Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta.

Kaupan liitto: Asiointi ruokakaupoissa on kesäkuussa kasvanut eikä halu kokeilla ruoan verkkokauppaa ole enää vahvistunut

Kaupan liiton kyselyn mukaan kuluttajista 16 prosenttia aikoo joko jatkaa ruoan verkkokaupan asiakkaina samaan tapaan kuin epidemian aikana tai lisätä ostamistaan. Lehtikvua / Antti Aimo-Koivisto / LEHTIKUVA

STT

Asiointi ruokakaupoissa on kesäkuussa kasvanut eikä halu kokeilla ruoan verkkokauppaa ole enää vahvistunut, ilmenee Kaupan liiton tekemistä kyselyistä.

Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja sanoo, että koronaepidemia on selvästi kasvattanut ruoan verkkokaupan käyttäjäkuntaa, mutta osa käytöstä on ollut lähes pakon sanelemaa.

Kun liikkuminen on nyt vapautunut, Kurjenojan mukaan moni on palannut fyysisen ruokakaupan asiakkaaksi.

Kaupan liiton kyselyn mukaan kuluttajista 16 prosenttia aikoo joko jatkaa ruoan verkkokaupan asiakkaina samaan tapaan kuin epidemian aikana tai lisätä ostamistaan. Ennen epidemiaa päivittäistavaroita osti verkossa säännöllisesti vain neljä prosenttia suomalaisista.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka