Etähoito lisääntyy Kymsotessa – Tavoitteena on nykyistä parempi hoitoon pääsy ja jonojen purku

Etäpalveluiden piiriin on tarkoitus ohjata asiakkaat, joiden hoito tai palvelu on etänä hoidettavissa.

Etäpalvelut lisääntyvät Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymässä Kymsotessa. Tavoitteena on ohjata etäpalveluiden piiriin asiakkaat, joiden hoito tai palvelu on etänä hoidettavissa, Kymsote kertoo tiedotteessa.

Kymsote on päättänyt hankkia etäpalvelut palveluyritys Kaiku24 oy:ltä. Toiminta pyritään aloittamaan alkukesään mennessä.

Kokeilun tavoitteena on nykyistä parempi hoitoon pääsy ja jonojen purku. Sillä tavoitellaan myös hoitotakuun eli seitsemässä päivässä kiireettömään hoitoon pääsyä.

Osa Kymsoten puhelinpalveluista siirtyi Kaiku24:n hoidettavaksi vaiheittain tammikuussa 2022. Siirtyminen ja palvelun aloitus on sujunut tiedotteen mukaan pääosin hyvin.

Kaiku24:ltä on tarkoitus tilata muun muassa lääkärien ja hoitajien etävastaanottoa, ratkaisujen kehittämistä ja toimintamalleja sekä mielenterveys- ja päihdepalveluita.

– Kymsoten asiakas hyötyy tästä, kun jonoja pystytään purkamaan ja vastaanotolle pääsee joissain tapauksissa entistä helpommin. Monia asioita voidaan nykyään hoitaa etävastaanotollakin perinteisen vastaanoton sijasta, esimerkkeinä vaikka sairausloman jatkosta päättäminen, kontrollikäynti tai lääkityksen vaihto toiseen, hallintoylilääkäri Kari Kristeri sanoo tiedotteessa.

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut

Ruokapaikka