Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta.

Kotkalaisten toiveeseen vastataan – Asiakaspalvelupiste Ruorista tulee Lippu.fi-palvelun lipunmyyntipiste

Asiakaspalvelupiste Ruori sijaitsee kaupungintalon oikeassa alakulmassa katutasossa. Arkistokuva. Tarja Särkkä

Riina Lehtoranta

Kotkan kaupungin asiakaspalvelupiste Ruorista tulee Lippu.fi-palvelun lipunmyyntipiste. Kun järjestelmä on hankittu ja Ruorin henkilökunta koulutettu sen käyttöön, voi Ruorista ostaa Lippu.fi-palvelussa myynnissä olevan pääsylipun tai lunastaa aiemmin varaamansa lipun.

Lippu.fi-myyntipisteen avaamista on Kotkassa valmistellut digipalvelupäällikkö Eija Grönholm. Päätösperustelujen mukaan siitä asti, kun Ruori vuonna 2014 perustettiin, asiakkaat ovat toivoneet, että siellä olisi myynnissä tapahtuma- ja konserttilippuja. Ruorista on kuitenkin voinut ostaa vain Lohisoiton lippuja sekä satunnaisesti joidenkin muiden tapahtumien lippuja.

Lipunmyyntikuviosta on keskusteltu myös Kotkan omistamien kulttuuriyhtiöiden eli Kotkan kaupunginteatterin ja Kymi Sinfoniettan kanssa. Palavereita on pidetty myös tapahtumajärjestäjien kanssa.

Yksi keskitetyn lipunmyynnin ongelmista on se, että lipunmyyntijärjestelmiä on paljon – muun muassa Lippu.fi, Ticketmaster ja Tiketti. Kotkassa ei ole ollut konsernitason sopimuksia, jotka sitoisivat kaikkia tahoja ja tapahtumajärjestäjiä, vaan kaikilla on omat sopimuksensa lipunmyyntijärjestelmätoimittajien kanssa.

Kun asiasta pidettiin viime marraskuussa palaveria, nousi esiin toivomus, ettei kaupunki vastedeskään rajoita lipunmyyntiä vain yhdelle toimijalle. Toiveena on, että lippuja voidaan myydä eri kanavissa tapahtumakohtaisesti.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka