Virolahden vaalikahvit juotiin kioskilla, Miehikkälässä pannu porisi kotona
Monen suomalaisen perinteisiin kuuluvat äänestyksen jälkeiset vaalikahvit. Joillekin se tarkoittaa pelkkää herkuttelua, toisille kyse on sosiaalisesta tapahtumasta, jonka yhteydessä vaihdetaan kuulumisia ja puidaan vaaleja ystävien ja kylänmiesten kanssa. Pienissä kunnissa vaihtoehdot julkiselle vaalikahvittelulle ovat kuitenkin rajalliset. Virolahdella vaalikahveista puhui moni, mutta erityisen tärkeäksi perinteeksi sen tunnusti vain harva. — Muutamia on tässä käynyt äänestämässä, jotka ovat kertoneet sen jälkeen suuntaavansa kahville, Virolahden kirjaston äänestyspaikalla päivystänyt vaalilautakunnan jäsen Kirsi Kallio toteaa.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.