Tutkijat seurasivat lasten valintoja ruokakaupassa – vihannesosasto ei innostanut, mutta karkkihylly veti puoleensa kuin magneetti

– Terveellisiä vaihtoehtoja voisi sijoitella nykyistä lähemmäs karkkihyllyjä vaihtoehdoksi makeisille. Ylipäätään terveellisettuotteet pitäisi saada jotenkin lapsia houkuttelevimmiksi sijoittelulla ja markkinoinnilla, toteavat Maiju Kemppainen, Ville Karhu, Niklas Karhu, Julius Karhu ja Iina Karhu. Marko Kauko

Tutut tuotteet, houkuttelevat pakkaukset ja kaverien suositukset ohjaavat lapsiasiakkaiden valintoja ruokakaupassa. He ovat myös aikuisia alttiimpia mainonnalle eikä heillä ole vielä kykyä arvioida mainonnan tarkoitusta.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Kymen Sanomien sisällöt.

Tilaa 3 kk 4 €/kk Olen jo tilaaja