Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta.

Alko ottaa käyttöön Alkotoiveen – Asiakkaat voivat esittää tuotetoiveita lähimyymälänsä valikoimaan

Testijakson aikana asiakkaat toivoivat valikoimiin yli 600 tuotetta ja niistä noin 30 prosenttia toteutettiin.

Testijakson aikana eniten toiveita kohdistui puna- ja valkoviineihin sekä oluisiin. Katja Juurikko

STT–STT

Alko kerää jatkossa asiakkaidensa tuotetoiveita aikaisempaa järjestelmällisemmin.

Se ottaa käyttöön Alkotoive-verkkopalvelun, jonka kautta asiakkaat voivat esittää tuotetoiveita lähimyymälänsä valikoimaan. Asiakas voi toivoa valikoimaan tuotteita Alkon valikoimasta tai sen ulkopuolelta.

Käyttöön kaikissa myymälöissä

Alkotoivetta testattiin keväällä 2020 neljässä myymälässä. Testijakson aikana asiakkaat toivoivat valikoimiin yli 600 tuotetta ja niistä noin 30 prosenttia toteutettiin. Eniten toiveita kohdistui puna- ja valkoviineihin sekä oluisiin.

– Asiakkailta saamamme kannustavan palautteen pohjalta otamme käyttöön Alkotoiveen kaikissa myymälöissämme läpi Suomen. Tavoitteenamme on ylläpitää tasapainoista valikoimaa toiveiden ja vakiintuneiden tuotteiden välillä, kertoo valikoima- ja hankintajohtaja Anu Koskinen.

Yhteen myymälään 50–150 asiakastoivetta

Yhdessä myymälässä tuotteita on 300–3000, myymälän koon mukaan. Alkotoive täydentää kunkin myymälän valikoimaa vastaamaan alueen asiakkaiden toiveita.

Toteutuneen asiakastoiveen tunnistaa myymälässä Alkotoive-merkistä. Yksittäisessä myymälässä on mahdollisuus ottaa valikoimaan myymälän koon mukaan 50–150 asiakastoivetta.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka