Entisen satamakonttorin siirtoa ehdottanut Kai Holmberg on kauhuissaan: Näyttää siltä, että kaivinkone ryttää talon milloin hyvänsä – "Käykö sille kuten kävi kauppahallille aikoinaan?"
Kotka-seura ei ota kantaa rakennuksen merkitykseen ja siirtoon. Kotkan ympäristöseura taas siirtäisi talon Hovinsaarelle. Aloitteen tekijän Kai Holmbergin mukaan talon pitäisi sijoittua Kantasatamaan.
Purkutyöt Kotkan Kantasataman tuntumassa olevalla Stevecon tontilla edistyivät tiistaina silmissä. Ne eivät kuitenkaan koskettaneet Ruukinkadulla sijaitsevaa oranssiin sävähtävää puurakennusta eli vanhaa satamaoperaattorin konttoria ja sen viereistä vaaleaa konetallisiipeä.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.