Pääkirjoitus Asiakaspalvelu voi olla myyntivaltti – Jokaisen organisaation menestys nojaa kykyyn kohdata asiakas huolineen ja tarpeineen

Kymen Sanomat julkaisi jo perinteeksi muodostuneen kyselyn seutukunnan parhaan asiakaspalvelijan löytymiseksi. Kysely on viime vuosina herättänyt innostusta ja haastanut asiakaspalvelutyötä tekevät ammattilaiset yrittämään parhaansa menestyäkseen hyväntuulisessa kilpailussa parhaan asiakaspalvelijan tittelistä.

Tänä vuonna verkossa toteutettuun kyselyyn vastasi jälleen noin 900 eteläkymenlaaksolaista kuluttajaa.

Kymmenen parhaan asiakaspalvelijan joukosta löytyi selvä kärki. Kilpailun voittanut kauppias kertoi tekevänsä elämäntyötä työtehtävissään kodinkonekauppiaana. Erinomainen asenne on välittynyt myös asiakkaille.

Myyntityöhön on perinteisesti suhtauduttu Suomessa hieman nihkeästi. Esimerkiksi ruotsalaisiin tai pohjoisamerikkalaisiin verrattuna suomalaiset ovat vaatimattomia tuomaan omaa osaamistaan tai erinomaisiakin tuotteita ja palveluita esiin. Omaa osaamista ei haluta tuputtaa. Jokaisen yrityksen tai organisaation menestys nojaa kuitenkin hyvään myyntityöhön. Kyky kuunnella asiakkaan tarpeita ja halu palvella viimeisen päälle ovat asioita, joita suomalaiset arvostavat korkealle.

Osalle asiakkaista vierailu tietyssä liikkeessä tai palvelun äärellä saattaa olla päivän ainoa kohtaaminen. Silloin asiakaspalvelijan kyky kohdata ihminen huolineen ja tarpeineen on kullanarvoista. Asiakaspalvelija on aina yrityksen käyntikortti ulospäin ja kielii koko organisaation hyvästä työetiikasta.

Erinomaisen palveluasenteen nostaminen esiin julkisuudessa tukee toivottavasti asiakaspalveluhenkistä yrityskulttuuria juurtumaan vielä lujemmin Etelä-Kymenlaaksoon. Sujuvasta palvelukulttuurista hyötyvät niin asiakkaat kuin yrityksetkin. Tyytyväinen asiakas haluaa tulla uudelleen.

Sujuvasta palvelukulttuurista hyötyvät niin asiakkaat kuin yrityksetkin. Tyytyväinen asiakas haluaa tulla uudelleen.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut

Ruokapaikka