Lukijalta | Voiko koronatestien tietojenkäsittelyyn luottaa? – Testien vahvistusviestit ovat menneet toistuvasti väärille henkilöille

Olen tämän kevään aikana kolmesti täyttänyt Finentryn palatessani kilpailumatkoilta Suomeen. Järjestelmä on helppokäyttöinen ja sen välityksellä varattava koronatestiaika toimiva, mutta miten on tietojenkäsittelyn laita?

Ensimmäisellä kerralla näytteeni tuhoutui ja joudun pidentämään karanteenia uusintatestin takia. Inhimillistä ja ymmärrettävää.

Toisella kertaa tyttäreni soitti ja kysyi, miksi hänen pitää mennä testiin? HUS oli lähettänyt hänelle minulle tarkoitetun vahvistustekstiviestin. Vertaillessamme aikoja, jotka olivat identtiset, käsitin HUS:n lähettäneen vahvistustekstiviestin väärään numeroon, vaikka olin Finentryyn syöttänyt omani.

Viime viikonloppuna palatessani Suomeen vahvistustekstiviestin testiin sai Kouvolassa asuva siskoni, en minä.

Järjestelmään kirjaudutaan pankkitunnuksia käyttäen. Miten on mahdollista, että vahvistustekstiviestit jaetaan näin? Voinko olettaa, että ilmoitus testituloksesta on edes minun?

Marko Leppä, valmentaja, Hamina

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut

Ruokapaikka