Lukijalta: Sähköautojen latauskulut eivät kuulu taloyhtiön autottomille asukkaille
Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) mainitsi, että hallituksen tarkoitus on lisätä sähköautojen määrää 20 000–30 000:lla lähivuosina. Taloyhtiöiden hallitukset ja isännöitsijät pohtivat, miten sähköautojen lataukset hoidetaan taloyhtiöissä. Taloyhtiöissä asuu paljon asukkaita, joilla ei edes ole autoa, voidaanko heidät veloittaa osallistumaan sähköautojen latauskustannuksiin. Taloyhtiön yleinen kokous päättää. Itse olen tullut tulokseen, että ei mitenkään. Nestemäistä polttoainetta käyttävät autot noutavat nyt ja ovat aina noutaneet polttoaineensa jakeluasemilta. Koska sähkön myynti on liiketoimintaa tulisi nykyisten jakeluasemien rakentaa halleja latausta varten. Heillä on valmiina maksuautomaatit, joten maksu onnistuu, kuten nestemäistä polttoainettakin ostettaessa pankkikortilla tai jakeluyhtiön kortilla. Luulisi myös sähkölaitosten innostuvan kyseiseen toimintaan. Liike-elämän piireistä voisi löytyä yksityisiä yrittäjiä alalle. Onhan kysymys puhtaasti liiketoiminnasta. Yrittäjät voisivat noutaa ladattavat autot asiakkaan luota ja palauttaa ne sinne. Kannettava maksupääte rahastaa pankkikortilla maksun autoa palautettaessa. Urho Nikkinen, Kotka