Postin huolimattomuus haittaa yritystoimintaa

12.10.2017 4:00

Posti on valtion yritys ja me korkeiden verojen maassa olemme sen asiakkaina ja maksajina oikeutetut saamaan kunnollista palvelua. Tilanne näyttää kuitenkin olevan se, että meillä käyttäjillä ja maksajilla ei ole enää mitään keinoa vaikuttaa koko ajan huononevaan tilanteeseen.

Äskettäin postin huolimaton toiminta romutti minun tietosuojani verotuksen osalta. Posti päätti, että oikea osoitteeni ei olekaan oikea ja toimitti veroliput toiseen kaupunginosaan, kun siellä asuu samanniminen henkilö. Tietysti hänellä oli oikeus avata nimelleen – osoitteen muutoksen kera – tullut posti.

Edellisestä mokasta on mennyt jo vähän aikaa. Silloin lähetin asiakkaalleni maksumuistutuksen, josta hän, vihdoinkin neljä kuukautta jälkeenpäin sen saadessaan, soitti ihmetellen, että miksi minä vielä karhuan sitä maksua, kun jo sovittiin asia puhelimessa.

Miten voimme yrittäjinä luottaa maksujen ynnä muiden kulkuun, kun ne on vielä suurelta osin postin varassa? Onko postilla oikeus haitata yritysten toimintaa ja asiakkaitaan tällaisella huolimattomuudella ja välinpitämättömyydellä?

Kun soitin ensin mainitusta asiasta postin asiakaspalveluun, niin kävi ilmi, ettei valitustani voi viedä eteenpäin, kun en tiennyt osoitetta, johon veroliput olivat päätyneet. Lopulta sain verolippuni, kun ne ensin olivat kiertäneet Kotkan kaupunginosissa aikansa.

Mitä seuraavaksi? Tähänkö meidän on tyytyminen?

Pirjo Sinivaara, yrittäjä, Kotka